czwartek, 12 listopada 2009

Muzyczne menu - odsłona #1

Podczas kolejnych moich wpisów chciałabym Wam przybliżyć "muzyczne menu", które wybrałam na nasze wesele. Te, wspomniane ostatnio, 400 piosenek tworzą, w moim odczuciu, taki absolutny niezbędnik muzyczny na ten dzień. Można pośród nich znaleźć utwory wykonawców z różnych lat, reprezentujących rozmaite style i koncepcje, pochodzących z kraju i z zagranicy, komponujących pełne wigoru rock&roll'owe numery, jak również nastrojowe ballady.

Postanowiłam trochę uporządkować ten ogromny zestaw i podzieliłam go według kilku kategorii. Pierwszym kluczem jest język piosenek, stąd podział na: utwory polskie i zagraniczne, a następnie wewnątrz tych dwóch grup wyodrębniłam kawałki starsze i nowsze (tak po prostu...).

W ciągu tych, trwających kilka dni, poszukiwań odkryłam wiele prawdziwych "perełek", które, owszem, były mi (w większości) już wcześniej znane, ale gdzieś umknęły mi namiary na nie, albo po prostu nie znałam tytułu czy wykonawcy danego utworu. Dlatego też przy owej melomańskiej podróży spotkała mnie spora dawka przyjemnych zaskoczeń i odkryć na miarę tego, czego dokonał niejaki Krzysiek Kolumb! By zachęcić Was do przesłuchania choć części piosenek, zamieściłam kilka z nich w postaci okienka "youtube'e", żebyście mogli tylko kliknąć i oddać się przyjemności słuchania.

Poniżej załączam porcję muzyki z kategorii: "Zagraniczne/Starsze". Pozostaje mi tylko życzyć Wam tożsamej rozkoszy zmysłowej, którą mi było dane doświadczyć podczas słuchania. Przy okazji: podrygiwanie, chichotanie oraz spora dawka wesołości bedące konsekwencją działania tych starych, klasycznych, a często również nieziemsko śmiesznych hitów, są gwarantowane! To tak ku przestrodze...

PAUL ANKA:

  • Oh Caroll

  • Diana

  • Put your head on my shoulder




TOM JONES:

  • She's a lady

  • It's not unusual

  • If he should ever leave you






ELVIS PRESLEY:

  • You were always on my mind

  • Can't help falling in love

  • Love me tender

  • Burning love


THE BEATLES

  • Twist and shout

  • She loves you

  • Help

  • Obla di obla da

  • I want to hold your hand

  • Please Mr. Postman

  • All you need is love


ROY ORBISON:

  • Pretty woman

  • California blue

  • Only the lonely

  • Only you

  • In dreams

  • Unchained melody (lub wersja U2)


JANIS JOPLIN:

  • Cry baby

  • Piece of heart

  • To love somebody


QUENN:

  • We are the champions

  • Another one bites the dust

  • I was born to love

  • Bohemian Rhapsody

  • A kind of magic

  • We will rock you


FRANK SINATRA:

  • New York

  • My way




GENE KELLY:

  • I'm singing in the rain


LOUIS ARMSTRONG:

  • Wonderfull world


RAY CHARLES:

  • Hallelujah I love her so

  • Hit the road jack


BEE GEES:

  • Staying alive

  • Massachusetts

  • Too much heaven


THE BEACH BOYS:

  • Don't worry baby

  • California dreaming

  • I can hear music


DIRE STRAITS:

  • Sultans of swing

  • Walk of life

  • Wild west end


CHUBBY CHECKER:

  • Let's twist again

  • The fly


PROCOL HARUM:

  • A white shade of pale


LED ZEPPELIN:

  • All my love




RITCHIE VALENS:

  • La bamba

  • Oh Donna


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz